بازسازی تفلون الوند

ظروف گرانیتی چیست؟‌ چه مزایا و معایبی دارد؟

ظروف گرانیتی چیست؟‌ چه مزایا و معایبی دارد؟
فرم زیر را تکمیل نمایید تا سریعا با شما تماس بگیریم

فهرست مطالب

قابلمه گرانیتی چیست؟

برای دانستن جواب  این سوالات که ظروف گرانیتی چیست؟‌ چه مزایا و معایبی دارد؟ باید بدانیم که ظروف گرانیتی  ساخته شده از نوعی پوشش جدید و کاربردی است که خاصیت نچسب بودن را به قابلمه‌ها می‌بخشد. امروزه ظروف گرانیتی نسبت به دیگر ظروف مانند ظروف سرامیکی، تفلون از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

به دلیل بالا بودن طول عمر و با کیفیت بودن متریال گرانیتی و همچنین برای سلامتی انسان و محیط زیست هیچ گونه ضرری ندارد و هیچ ماده اضافی و مضری در حین پخت غذا وارد مواد غذایی نمی‌کند، از اهمییت زیادی برخوردارند.

 

 

 

ظروف گرانیتی چیست؟‌ چه مزایا و معایبی دارد

این روز ها استفاده از ظروف گرانیتی طرفداران فراوانی پیدا کرده است و به دلیل کیفیت و زیبایی روز به روز به تعداد استفاده کنندگان از آنها افزوده می شود اگر شما هم به فکر استفاده از انواع ظروف گرانیتی هستید بهتر است به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت کاملا توجه کنید.

مزایای ظروف گرانیتی چیست؟‌

  •  قابلمه‌ها و ظروف گرانیتی در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم هستند.
  • این نوع ظروف نسبت به ظروف تفلون و سرامیک از طول عمر بیشتری برخوردار هستند.
  •  ظروف گرانیتی نسبت به دیگر ظروف حرارت و دما را بیشتر و بهتر نگه می‌دارند.
  • تمامی ظرف‌های گرانیتی، حرارت را به صورت یکدست و همزمان به مواد غذایی انتقال می‌دهند.
  • دستگیره قابلمه گرانیتی از جنس باکالیتی است به همین دلیل این نوع ظروف را داخل فر هم می‌توان استفاده کرد.
  • تمیز‌کردن این نوع ظروف راحت است. فقط کافی است که از یک اسکاچ نرم و یا یک اسفنج در حین شستشو استفاده کنید.
  • بدون روغن یا حتی کم‌ترین روغن می‌توانید غذای مورد نظرتان را درست کنید. پس ظرف‌های گرانیتی، بهترین انتخاب برای افرادی ا‌ست که رژیم می‌گیرند.

مزایا و معایب قابلمه های گرانیتی

 

معایب ظروف گرانیتی چیست؟

تمامی شرکت‌های سازنده ظروف و قابلمه گرانیتی در تلاش هستند که بهترین قابلمه گرانیتی را بدون هیچ‌گونه نقص، عیب و ایرادی تولید کرده و به بازار عرضه کنند. اما اگر بخواهیم بدانیم بهترین برند ظروف گرانیتی چیست؟‌ چه مزایا و معایبی دارد را به صورت کلی و دقیق بیان کنیم  برای بیان معایب کلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع قابلمه نسبت به دیگر قابلمه‌ها از وزن و قیمت بیش‌تری برخوردار است.
  • ظروف گرانیتی نسبت به دیگر قابلمه ها زمان بیش‌تری برای گرم‌شدن نیاز دارند.
  • در صورت استفاده نادرست از این نوع قابلمه، طول عمر و مقاومت آن کاهش پیدا خواهد کرد.
  • فراموش نکنید که در حین شستشوی این نوع قابلمه از شوینده‌های قوی استفاده نکنید چرا که به راحتی باعث افت کیفیت و کارایی قابلمه می‌شود.

آیا ظروف گرانیتی سالم‌اند؟

بصورت کلی می‌توان گفت که ظروف گرانیتی بسیار ایمن‌تر و سالم‌تر از سایر ظروف هستند.

اما بسیاری از آن‌ها ممکن است حاوی گاز PFOA، سرب و حتی کادمیوم باشند. اما شرکتها ی معتبر از مواد مضر و اضافی استفاده نمی‌کنند زیرا اولویت انها کیفیت محصول و ایجاد رضایت برای مصرف کننده است، و همین عامل ضمانت سلامتی مصرف‌کننده است.

بازسازی ظروف با سرامیک

نحوه نگهداری صحیح از ظروف گرانیتی.

اگر از یک تابه یا قابلمه گرانیتی استفاده می کنید که مطمئن نیستید PTFE ندارد، بهترین کار این است که دمای پخت را کنترل کنید. بهترین دمای پخت و پز با قابلمه های گرانیتی دماهای پایین تر از 350 درجه سانتیگراد است. در دماهای بالاتر PTFE شروع به واکنش و آزاد شدن می کند و سلامتی شما و خانواده عزیزتان را به خطر می اندازد.

یکی از بدترین مشکلات ایمنی که در ظروف گرانیتی وجود دارد این است که در اثر نگهداری بد، استفاده از دمای بالا، ظربه و… احتمال شکستگی پوشش لعابی وجود دارد.

فراموش نکنید که اگر روکش گرانیتی ظروف شما به هر دلیلی شکست، خطر ورود تکه‌‌های سرامیکی به غذای شما وجود دارد، که باعث به خطر افتادن سلامت خود و اطرافیانتان می‌شود.

  • فراموش نکنید که ظرف‌های گرانیتی آسیب دیده را فوراً دور بیندازید. البته می توانید بعد از مشورت با متخصص از گزینه ای مثل بازسازی ظروف گرانیتی هم استفاده کنید.

بازسازی فابلمه گرانیتی شکسته

چه مواردی را هنگام خرید ظروف گرانیتی باید درنظر گرفت؟

  • ایمنی

ایمنی محصول از مهم‌ترین نکاتی است که در خرید ظروف گرانیتی باید در نظر داشته باشید. به دنبال ظرف‌های گرانیتی بدون مواد مضری همچون کادمیوم، سرب، PTFE و PFOA باشید.

  • سازگاری با اجاق‌گاز آشپزخانه

بعضی از ظروف و قابلمه‌های گرانیتی با اجاق شیشه‌ای و القایی سازگاری ندارند. بنابراین، اگر از یکی از این دو استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که، آیا محصول مدنظرتان با آن‌ها سازگار است؟ یا خیر.

  • سازگاری با فر

اگر قصد دارید از ظروف گرانیتی خود برای پخت یا برشته‌کردن در فر استفاده کنید، مطمئن شوید که آیا قابلیت استفاده در فر را دارند؟ یا خیر

  • ضمانت‌نامه

به دنبال ظروفی باشید که حداقل 12 ماه ضمانت پس از خرید داشته باشد. حتماً چاپ ریز روی ضمانت‌نامه را بخوانید. چرا که در برخی از ضمانت‌نامه‌های شرکت‌ها، استفاده از ظروف استیل و فلزی در قابلمه گرانیتی می‌تواند گارانتی محصول را باطل کند.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *